24 September 2011. Kelly.

Fick med mig Gabriella idag på Kalle. Tog en sväng till banan idag igen, dels ville vi inte rida i totalmörker & dels ville jag få tillbaka rytmen med Kelly eftersom det inte gick så bra igår. Allt funkade finemang, vi tog några småskutt över stocken först, eller ja Gabbi ville hoppa med Kalle & jag kunde inte motstå! Hihi, men allt gick super. Hon kom fint inpå nästan varje gång. Men som tur är har jag hittat ett sätt för mig inom hoppningen så att jag praktiskt taget nästan aldrig misslyckas med att vara med över språnget. Sedan upp för ett rejält dressyrarbete. Jag red mest på volter & skänkelvikning i gallop. Hon var lite sådär efter igår. Testade därför att böja henne lite till höger & vänster på rakspår, vilket gjorde så hon lossnade jätte mycket & blev jätte fin i slutändan. Lite gallop över bommar, lite tempoväxlingar, finns inget mer & säga än att jag är stolt över passet idag jämnfört med igår! För Gabriellas del, jag tyckte det såg jätte bra ut! Hon hittar Kalle mer & mer för varje gång. Hon & kalle tog även några språng över några "pinnar" som låg på tunnor, vilket oxå såg bra ut! Sedan på hemvägen då var det bäckmörkt ute.. Vi kom till en väg där det delas in i cykelbana & vår väg hem (cykelbanan är lite kortare, men man ska helst inte rida där). Hur som helst, det var jättemörkt på "vår" väg så vi gjorde en fuling & tog den belysta cykelbanan.. VILKET VI INTE SKULLE GJORT.. Haha, jag sa till Gabbi att sommarlovet hade varit kort. hon svarar,
- Ja, eller hu.... (något brummar i skogen) hur.... Jonna seriöst kan vi öka!!? seriöst Jonna!! Så står det en jävla älg där inne i skogen xd. Vi börjar ju stressa, sen helt plötsligt kom vi in i en väldigt snabb trav ända tills vi var ute ur skogen !(: Och det var väl praktiskt taget vår ridtur.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

hihi <3 det låter faktiskt läskigt hatar att möta älgar som jag kommer ihåg att vi gjorde hos häggs usch det är inte kul! med det andra låter jätte roligt <3:D

2011-09-25 @ 11:30:23
URL: http://thelovelystar.blogg.se/
Postat av: Gabriella :D

Hahahaha det lät jätte bra xD <3 Peciellt älgen fy fan asså!!

2011-09-25 @ 20:46:06
Postat av: Jonna.

Alex, Ja, men kul var det iaf ;D



Gabbi, Hihi, VÄRLDENS bästa ridtur x'd<3

2011-09-25 @ 20:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0