15 Oktober 2011. Kelly.

En supermysig ridtur med Gabriella & mamma! Vi tog först ett litet pass i skogen följt av ett litet pass på banan. Kelly var helt underbar idag, super arbetsvillig i skogen, helt lugn. Tog det väldigt försiktigt för att Gabriella bara har ridit Xet 2 gånger. Hittade en ny väg till banan, den var oxå super mysig! Väl på banan hade jag helt klart för mig att jobba på gallop ombyten. Men jag startade med att köra lite i trav, skänkelvikningar & framdelsvändningar. Enbart för att hon var så otroligt bäst idag så tog jag ett skutt över det högsta (60 centimeter) på stocken, vi kom helt perfekt & hon bjöd/taggade som attan! Efter det övergick jag till att jobba i gallop. Gjorde lite skänkelvikningar, jobbade på volter, red i förvänd gallop & fick till 2 gallop ombyten. Hon snubblade till i det ena bytet men fixade till det själv super bra, hon var nog lite trött.. Tillsist avslutade jag med att trava ner henne lite, jag började med att släppa stigbyglarna & verkligen jobba ner henne i en låg form. Åhh, hon var så perfekt & bäst så det finns inte. Hon har verkligen stärkt sig sjukt i ryggen efterssom hon inte orkade hålla igång i traven när man satt ner innan. Allt eftersom tog jag stigbyglarna & red lätt 3 varv eller något bara så att hon kunde slappna av. Sen blev det en härligt avslappnad skritt hem! Världens bästa Kelly♥ Hon är så underbar att jobba med när hon är sån här.
--------------------------------------------------------------------------------
En massa bilder från idag -->Från, Fåren (som åkte hem idag), Till, Gabriella & Xet.











Finaste bilden :')















Jag bjuder på sista bilden ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0